TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga

Ir abajo 
+4
ut800035 (†)
Olot
Sisu
MALLET73
8 participantes
AutorMissatge
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDl Ago 31, 2015 12:59 am

hola amics !

Seguin en la contrucció de petites locos de vapor aprofitant peces d'altres models fets en resina he contruït la Locomotora nº 5 "Barcelona", ex nº 1 del Cariñena a Zaragoza, y ex nº 5 de Carbones de Berga totes anomenades però sempre la mateixa....

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga 11brf5y
imatge de la original a Martorell..extret de
http://www.spanishrailway.com/2012/03/14/compania-general-de-ferrocarriles-catalanes-s-a/

la construcció.

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga 2944dg4

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga 4goshg

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga 11gt8pe

continuarà....

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6877

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDl Ago 31, 2015 1:16 am

A tu et regalen els motors.......
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDl Ago 31, 2015 3:16 am

Però tu no vares fer ja una màquina del Saragossa-Carinyena, Carles?

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
ut800035 (†)
Trenjardinaire Plus
ut800035 (†)


Ubicació : Sabadell
Edat : 63
Data d'inscripció : 21/01/2009
Nombre de missatges : 1431

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDl Ago 31, 2015 3:32 am

La Caldera quin material es?
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDl Ago 31, 2015 7:42 am

Olot escrigué:
Però tu no vares fer ja una màquina del Saragossa-Carinyena, Carles?

si ja he fet alguna però he fet també aquesta..... per el fet de que també va funcionar per la nostra terra...i per el nostra ferrocarril..

ut800035 escrigué:
La Caldera quin material es?

pvc tub de 50

demà més imatges...

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDj Set 03, 2015 3:11 am

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga 5knbcl

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga 2hhlu80

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDg Set 13, 2015 7:06 am


locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga X2719j

ahir al matí el maquinista va parar a l'aiguada per omplir el tanc i seguir la marxa..

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga 330r76w

salutacions

mallet73


Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDl Oct 05, 2015 6:35 am

Ostres, se m'havia passat aquest tema! Carles, vas a preu fet!!

Llàstima no haver-ho vist abans, et volia preguntar per les finestres, que a la foto de l'inici són rectangulars.

Tot i així, fa patxoca.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDt Oct 06, 2015 1:58 am

Mitjans escrigué:
Ostres, se m'havia passat aquest tema!  Carles,  vas a preu fet!!

Llàstima no haver-ho vist abans, et volia preguntar per les finestres, que a la foto de l'inici són rectangulars.

Tot i així, fa patxoca.

d'aquesta loco tinc varies imatges i cada una les finestres són diferents....tot i ser la mateixa depenent a quin ferrocarril estaven en us tenien una o l'altre suposo que modificacions segons las necesitats...
però com m'agraden molt les finestres rodones vaig decidir a fer-li rodones...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDt Oct 06, 2015 2:40 am

Perfecte! ok No coneixia aquesta dada.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33148

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDt Oct 06, 2015 7:22 am

L'explicació és ben senzilla: originàriament portaven finestres rodones, però al destinar-la a maniobres calia guanyar visibilitat, i es varen fer les finestres quadrades i més grans.
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
Mitjans
Mestre 3D
Mitjans


Ubicació : Barcelona
Edat : 45
Data d'inscripció : 27/05/2014
Nombre de missatges : 7529

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDt Oct 06, 2015 8:19 am

Veus? De mica en mica van sortint dades. Sempre s'aprèn alguna cosa.

_________________
Salutacions. JOAN

Les meves construccions https://trenscat.forosactivos.net/t1813-index-les-construccions-d-en-mitjans
Els meus cotxes http://mitjansracing.wix.com/mracing
Les meves figures de Warhammer http://mitjansracing.wix.com/warhammer
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDt Oct 13, 2015 4:37 am

Hola Carles.

Ara em desperto.

genial genial genial genial genial genial

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1199

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDc Oct 14, 2015 12:37 am

Quina guapada Carles !! reverent

Xavi KTK
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDc Oct 14, 2015 3:48 am

ignasibaga escrigué:
 Hola Carles.

 Ara em desperto.

 genial genial genial genial genial genial

 Fins aviat, Ignasi.

ostres!!! vella durmiente??¿?¿.. riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

gràcies xavi Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed

ara que tinc ja algún vagó de catalans seria bo tenir una mica de temps per fer un petit muntatge i veure com va amb les vagons...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDc Oct 14, 2015 3:56 am

Aquesta màquina a Carbones de Berga era coneguda com " La Aurora", jo ja sempre l'he vista fora de servei, primer apartada a l'estació de Fígols i després a Martorell fins el seu desballestament.

Fixeu-vos que en la foto la finestra de l'esquerra està oberta, però s'obre part del frontal de la màquina, no pel marc, no en conec cap d'altra.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDc Oct 14, 2015 4:03 am

El circuit encara el tinc operatiu, està a la disposició, així com els vagons.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
josepmaria
Trenjardinaire Plus
josepmaria


Ubicació : barcelona
Edat : 77
Data d'inscripció : 17/09/2012
Nombre de missatges : 1837

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDc Oct 14, 2015 11:39 am

M'agrada molt!
Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18806

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDv Oct 16, 2015 3:08 am

ignasibaga escrigué:
Aquesta màquina a Carbones de Berga era coneguda com " La Aurora", jo ja sempre l'he vista fora de servei, primer apartada a l'estació de Fígols i després a Martorell fins el seu desballestament.

 Fixeu-vos que en la foto la finestra de l'esquerra està oberta, però s'obre part del frontal de la màquina, no pel marc, no en conec cap d'altra.

 Fins aviat, Ignasi.

oncs he trobat molt poques imatges d'aquesta loco i a cada una és diferent..i aixó d'obert si que ho havia vist però al no tenir cap imatge d'aquell costat, he decidit no fer-ho.... a més de que amb els ulls rodons m'agrada més...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 71
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7195

locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitimeDv Oct 16, 2015 9:37 am

El triar la versió de la màquina correspon a l'artista en exclusivitat, no faltaria més.

En tinc molts pocs records d'aquesta màquina, la recordo que estava apartada a l'estació de Fígols i pels records no la sabria reconèixer, però un dia ensenyava el llibre dels catalans a un bon amic i company a Carbons de Berga, en les batalles sindicals i en la política en el nostre municipi, al veure la foto en qüestió em va explicar la seva història i que ell hi havia treballat en el seu manteniment fins que va ser apartada per una avaria molt grossa que no es podia reparar a Fígols, però no recordo com eren les finestres ni d'altres molts detalls.

Fins aviat, Ignasi.
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga Empty
MissatgeAssumpte: Re: locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga   locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
locomotora vapor nº 5 "Barcelona" FGC-ex carbons de Berga
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 1
 Temas similares
-
» motoritzacio 040 per locomotora vapor
» locomotora vapor Guipuzcoa
» LOCOMOTORA "BERGA" - CORNELLA DE LLOBREGAT
» locomotora vapor RT 14
» locomotora vapor k-27

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Modelisme a escala 1/22'5 :: Material mòbil (artesà, personalitzat, modificacions)-
Canviar a: