TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Un tren a la terrassa V.2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Un tren a la terrassa V.2

Ir abajo 
+16
ulises
ARIA
OG22
mikado
Mitjans
ignasibaga
jordi
Olot
dvdtren
Sisu
MALLET73
betulo237
KTK
TOG
ostman
lluis7
20 participantes
Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Següent
AutorMissatge
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDc Abr 20, 2022 10:14 am

Doncs desprès d'un llarg temps aturat aquest projecte, i gràcies a la autorització de la EGUT, començo el que considero la V.2 del meu tren a la terrassa, per el que obro un nou fil per compartir amb vosaltres la meva il·lusió.

I es que aquesta versió suposa la instal.lació d'un bucle de retorn permanent en un dels extrems del circuit, el que oferirà (crec) un canvi destacable en el mateix.
Veieu el disseny:

Un tren a la terrassa V.2 Circui11

Així que aquest cap de setmana em vaig posar mans a l'obra.
Replanteig previ:
Un tren a la terrassa V.2 16504811

Muntatge de la estructura:
Un tren a la terrassa V.2 16504812

I instal.lació de les vies (no es traçat definitiu i accepto propostes):
Un tren a la terrassa V.2 16504810

Espero continuar en breu amb la instal.lació dels difrents cablejats, tant del bucle, com de les agulles i zones aïllades ...

PD: per cert, si no coneixieu a la EGUT, es tracta de la "Entitat Gestora del Us de la Terrassa" de la que na Mercè es Directora i únic membre, i que en un gest inesperat de bona voluntat (peró molt ben treballat per part meva) ha concedit l'autorització a en aquesta instal.lacio permanent riuuu  L'unic requisit que em va exigir es que "res de formigó, totxanes, ni histories similars" La instal.lació tenia que ser fàcilment desmuntable. Dicho y hecho angell

A TramBlau y a TOG Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDc Abr 20, 2022 10:21 pm

lluis7 escrigué:


Un tren a la terrassa V.2 Circui11


Moltes felicitats Lluis... m'agrada el que proposes...

Només una ideal, a la part del bucle, segurament a la via paral.lar exterior, podries preveure situar una agulla que et permiti enllaçar de manera temporal "precaria" amb l'altra extrem de la línia... on també hauries de preveure tenir la corresponent agulla si cal...


Aquesta pandemia, quan la salut m'ho ha permès, he estat treballant amb un un circuit obert, i disposar de la possibilitat de tancarlo és un plus interessant...

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
TOG
Trenjardinaire
TOG


Ubicació : Garrotxa
Edat : 22
Data d'inscripció : 03/03/2013
Nombre de missatges : 595

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDc Abr 20, 2022 11:16 pm

A la part de la dreta,hi ha espai per a una placa giratòria ?
Segurament és més senzill girar la màquina a mà .
Veig que hi ha un angle , tens previst posar un pont ?
Que suporti el pes dels gats  ! smiley-angelic004   study

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1199

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDc Abr 20, 2022 11:31 pm

Gràcies Sra. Directora d' EGUT !! Very Happy
I enhorabona per la bona d'gestió Lluís.
De debò, felicitats. Gaudiràs molt amb el muntatge i espero aviat amb la inauguració i les circulacions. super12 treball Tren super12

Salut
Xavi -KTK-

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
betulo237
Trenjardinaire Plus
betulo237


Ubicació : Badalona
Edat : 72
Data d'inscripció : 29/11/2020
Nombre de missatges : 1382

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDc Abr 20, 2022 11:53 pm

Bon dia,
Lluis, jo intentaria pactar amb l'EGUT, si és possible, poder fer un triangle al final de l'altre costat ja que crec que et donaria molt joc i una bona estona de maniobres.
És una opinió i no tens perquè fer-me cas.
Salut i feina,
Albert
Un tren a la terrassa V.2 Circui10

A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18795

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDj Abr 21, 2022 12:03 am

aplaudir aplaudir aplaudir aplaudir applaud applaud applaud applaud aplaudir aplaudir applaud aplaudir Tren Tren Tren Tren Tren Tren

mallet73

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1199

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDj Abr 21, 2022 1:32 am

El suggeriment d'en Betulo ho trobo molt encertat Lluís. El triangle et permetria girar les locomotores igual que el bucle a l'altra estació.

Salut

Xavi -KTK-

A TramBlau y a lluis7 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDj Abr 21, 2022 6:54 am

moltes gràcies pels vostres comentaris i suggeriments !! de debò que os els agraeixo molt.
a veure si os se respondre:

- ben vist Pere Pau!! tot i que en l'esquema no surt dibuixat, a la ultima foto veuras que ja he muntat la agulla que (en teoria i en una Fase 3) ha de connectar amb la part dreta del circuit.

- si Jan, en el angle hi va un pont, que no està dibuixat, però que ja existeix Very Happy
Un tren a la terrassa V.2 Dsc_0114

i no m'hi cap una placa giratoria, donat que la part dreta es la que dona al mar i haig de respectar que les vies no ocupin massa espai, sota pena que la EGUT em comenci a retallar privilegis Razz

- i tant Xavi, prometo festa d'inauguració. Després de 10 anys de muntatge es lo minim que puc fer riuuu

- Albert, molt ben vist el muntar un triangle !! Es una possibilitat a considerar. Tenia pensat posar un segon bucle, o utilitzar els moduls MOMI del doble pont per enllaçar amb l'altre part del circuit, però ho considero.

de fet el circuit complert està aixi, ara mateix:
Un tren a la terrassa V.2 Circui12

i en aquestes fotos es veuen les dues perspectives (a la del porxo encara no tenia les vies muntades  Laughing )
Un tren a la terrassa V.2 Dsc_0410

Un tren a la terrassa V.2 Dsc_0150

seguim ...

A TramBlau, TOG, KTK y a betulo237 Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1199

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDj Abr 21, 2022 10:10 am

super12 super12 És un gran espai i còmode. I el porxo suposa un gran avantage !!!

Salut

Xavi -KTK-
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDj Abr 21, 2022 9:28 pm

KTK escrigué:
super12 super12 És un gran espai i còmode. I el porxo suposa un gran avantage !!!

dincs siii !! ... però vaig tindre que aturar la construcció dels moduls per tal de construir-lo ... i vaig acabar baldat, va ser una senyora feinada  Razz
Un tren a la terrassa V.2 Dsc_0021

A TramBlau y a KTK Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDj Abr 21, 2022 10:59 pm

lluis7 escrigué:

- ben vist Pere Pau!! tot i que en l'esquema no surt dibuixat, a la ultima foto veuras que ja he muntat la agulla que (en teoria i en una Fase 3) ha de connectar amb la part dreta del circuit.

de fet el circuit complert està aixi, ara mateix:
Un tren a la terrassa V.2 Circui12

Si, després vaig veure l'agulla que comentes a les fotos...

El traçat provisional et donarà molt joc... a més podràs provar els teus mòduls...

L'alçada del circuit et quadra amb l'alçada MOMI?

A X+ li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18795

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDj Abr 21, 2022 11:41 pm

Jo m'encarrego de la zona de Barbacoa!! mengar mengar mengar mengar riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1199

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDv Abr 22, 2022 10:15 am

Shocked Ostres Lluís. ... no dubto pas que hagis fet una feinada, el que em sorpren és veure't treballant vestit tot de blanc !! (Pot ser t'has possat guapo per la foto? Picalullet ...es que a jo a Kargòlia seria impossible mantenir-me impolut ni un minut, rialla ...acostumo de dur botes katiuskes... no et dic més.

Fora bromes. ...molt bona feina !!!applaud applaud

Fins demà
Xavi -KTK-
Tornar a dalt Ir abajo
KTK
Trenjardinaire Plus
KTK


Ubicació : Sant Vicenç dels Horts (Barcelona)
Edat : 60
Data d'inscripció : 08/10/2013
Nombre de missatges : 1199

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDv Abr 22, 2022 10:19 am

MALLET73 escrigué:
Jo m'encarrego de la zona de Barbacoa!! mengar mengar mengar mengar riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu riuuuu

salutacions

mallet73

Ostres Carles una altra barbacoa, eh ?... riuuuu  riuuuu  riuuuu  riuuuu  riuuuu
...Haig de posar una barbacoa a Kargòlia per que tornis a venir un dia???? rialla

Xavi -KTK-
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDv Abr 22, 2022 11:29 pm

jajaja Xavi, aquesta foto es de fa 10 anys !! jo era jove i pulit encara jajajaja
pero t'asseguro que eren pantalons vells i atrotinats, pero es que treballar la fusta es molt més net que no el terreny, tot fent ciment i bellugant terres i roques !!!
i si, si, ja veig que el secret perque vingui en Carles es fer-li lloc al costat de les barbacoes riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDv Abr 22, 2022 11:34 pm

ostman escrigué:


L'alçada del circuit et quadra amb l'alçada MOMI?

si, Pere Pau, el costat dret del circuit té la mateixa alçada dels moduls MOMI.
el costat esquerra, en canvi, es lleugerament més alt (uns 3 cm) degut al desnivell del terrat català, però que no hauria de suposar cap impediment per connectar tots dos trams
Tornar a dalt Ir abajo
Sisu
Cap de Tallers
Sisu


Ubicació : Palau-saverdera (Alt Empordà)
Edat : 54
Data d'inscripció : 01/05/2012
Nombre de missatges : 6874

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDv Abr 22, 2022 11:48 pm

Genial, me n'alegro de que hagis conseguit afermar el projecte. Hi posaràs decoració?.

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
dvdtren
Trenjardinaire
dvdtren


Ubicació : ARENYS
Edat : 56
Data d'inscripció : 23/09/2018
Nombre de missatges : 156

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDs Abr 23, 2022 2:08 am

Bona feina! 👍👍
Jejeje això de la barbacoa és un classic! Jo a l’espera de col·locar-la aquesta temporada per concretar el punt d’inici del circuit.

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33133

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDs Abr 23, 2022 5:03 pm

Jo m'hi apunto!!

(a la barbacoa o al que calgui) Very Happy

A lluis7 li agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDg Abr 24, 2022 9:06 am

Sisu escrigué:
Genial, me n'alegro de que hagis conseguit afermar el projecte. Hi posaràs decoració?.

doncs si, aquesta es la ideia, però em temo que serà a la Fase 5 o Fase 6 o ... riuuu
Tornar a dalt Ir abajo
jordi
Trenjardinaire
jordi


Ubicació : barcelona
Edat : 54
Data d'inscripció : 06/08/2014
Nombre de missatges : 332

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDg Abr 24, 2022 9:45 am

Felicitats pel circuit però que consti que em fas enveja Cool Cool
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDl Abr 25, 2022 9:17 am

jordi escrigué:
Felicitats pel circuit però que consti que em fas enveja Cool Cool
yo tambien te quiero Jordi !!! riuuu
gràcies, company, i un plaer haver coincidit ahir a Martorell !!!
Tornar a dalt Ir abajo
lluis7
Trenjardinaire Plus
lluis7


Ubicació : Canet de Mar
Edat : 62
Data d'inscripció : 01/01/2012
Nombre de missatges : 1524

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDg Maig 08, 2022 6:01 am

ja fa temps, vaig començar l'estesa del cablejat necessari ...
vaig aprofitar els "conductes" de les lamas, el que em va facilitar la instal.lacio i que queda força pulit

Un tren a la terrassa V.2 Dsc_0415

Un tren a la terrassa V.2 Dsc_0414

Un tren a la terrassa V.2 Dsc_0416

i aquest cap de setmana per fi he conectat totes les agulles, reforços de presa de corrent i els trams de vies aïllats. no poso fotos perque no dirian res Razz

proxim pas ... connectar el bucle de retorn. ai ai ai Rolling Eyes
seguim ...

A Olot, TramBlau, alejandro sasplugas, Sonderzug y a mikado Els hi agrada aquesta publicació.

Tornar a dalt Ir abajo
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18795

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDg Maig 08, 2022 11:58 pm

Jo he perdut el fil Wink Wink Wink Wink Wink riuuu riuuu

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
ignasibaga
Trenjardinaire Plus
ignasibaga


Ubicació : Bagà
Edat : 70
Data d'inscripció : 22/05/2013
Nombre de missatges : 7190

Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitimeDs Maig 14, 2022 4:04 am

lluis7 escrigué:
... ...proxim pas ... connectar el bucle de retorn. ai ai ai Rolling Eyes
seguim ...

Molta cura amb la connexió dels bucle de retorn i del triangle han de que aïllats de la resta del circuit i tenir previst el canvi de polaritat pe r evitar els curts circuits.
Molt bona feina
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Un tren a la terrassa V.2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Un tren a la terrassa V.2   Un tren a la terrassa V.2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Un tren a la terrassa V.2
Tornar a dalt 
Pàgina 1 de 11Anar a pàgina : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Següent
 Temas similares
-
» Un tren a la terrassa [Lluis7]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa-IV [Olot]
» Els Ferrocarrils de la Terrassa [Olot]
» L'estació de Sot del Bac (FFCC de La Terrassa)
» El meu circuit LGB, en la terrassa [Arenales]

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: Escala 1:22'5 / IIm / G / Via de 45 mm / Altres escales i galges relacionades :: Circuits a escala IIm (Exteriors i interiors) :: Els vostres circuits exteriors-
Canviar a: