TRENS.CAT
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
TRENS.CAT

El fòrum català del tren de jardí i de la via estreta
 
PortalPortal  ÍndexÍndex  Últimas imágenesÚltimas imágenes  GALERIAGALERIA  Registrar-seRegistrar-se  Iniciar SessióIniciar Sessió  
NO ESTAS CONNECTAT
Tortosa-La Cava - Página 2 WGsDKaWISAjR5u7cqdPhy1cAUIoUqUe720Q9qv8AP9HUYJHjqqQAAAAASUVORK5CYII=
En aquest moment
NO ESTÀS CONNECTAT.
El teu ACCÉS als fils
i funcions de TRENS.CAT
és LIMITAT


Si ets un visitant ocasional, sigues benvingut. Si els temes d'aquest fòrum t'interessen et pots registrar lliurement. Amb això tindràs l'accés a TOTS els fils, i també podràs participar.

Registrar-se com a membre no comporta cap altre obligació que la de respectar el reglament i als altres membres.

Caldrà, però, que prèviament els Administradors activin la teva inscripció perquè puguis connectar-te.


Mentrestant, com a visitant només veus una part dels fils que hi ha oberts a tots els membres.


Encara no ets membre i vols saber quins són els requisits per a inscriure's? que cal fer per a donar-se d'alta? És molt senzill, està tot explicat aquí:

Reglament del fòrum / Inscripcions


 

 Tortosa-La Cava

Ir abajo 
+8
ostman
MALLET73
jaume
Víctorf
TramBlau
Olot
AdminTRENS.CAT
gralla
12 participantes
Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3  Següent
AutorMissatge
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDc Nov 14, 2012 5:55 am

Tortosa-La Cava - Página 2 Escanear00062

Gentilesa de Josep, (Bantrenc)

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf


Ubicació : Móra la Nova
Edat : 66
Data d'inscripció : 19/03/2011
Nombre de missatges : 654

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDc Nov 14, 2012 6:21 am

El de les fotos es el de dalt. MC2

El de baix es el MCB3
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDc Nov 14, 2012 11:35 am

Carles amb les mesures que tenim, podem començar a desenvolupar la resta de mesures que fan falta, al total de llargada cal treure 0,700 m. de les talperes i anganches, 10,300 - (0,7 X2) = 8,900 m. i ho passem a escala 1:22,5 en mil·límetres 395, si li posem 400 no passa res, amb no dir-ho a ningú.

No tenim l'alt ni l'ample, però això no és massa problema.
Ample 100 mm que és una mesura molt avitual en les unitats amb dos seients per Vanda, una mica estrets però dos seients, en els vídeos es veu l'interior, també veuràs que a la part posterior no hi ha finestres, encara que jo li posaré una porta amb finestra que seria el lògic.

L'alçada de la caixa sense xassís ni rodes, 110 mm. i sense comptar el chirimbolo que porta al sostre.

El nombre de seients ens ho marquen les finestres i són seients dobles com ja vaig dir, una fila de seients per finestra, a la part posterior de la unitat 5 files i en la delatera 6, la cabina de conducció tenia una porta que donava a la zona de passatge, sembla que era coincidint amb el passadís central.

Haver si ens dóna Victor més informació i acabem de confirmar mesures i distribució.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33127

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDc Nov 14, 2012 8:25 pm

Doneu-me temps, a veure si jo en puc trobar alguna cosa més.

És clar que ja jo sé: si trigo gaire en Carles ja l'haurà acabat !! Very Happy
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
MALLET73
Trenjardinaire Plus
MALLET73


Ubicació : Viladecans, sense metro ni Tram
Edat : 50
Data d'inscripció : 21/03/2011
Nombre de missatges : 18794

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDj Nov 15, 2012 12:55 am

Olot escrigué:
Doneu-me temps, a veure si jo en puc trobar alguna cosa més.

És clar que ja jo sé: si trigo gaire en Carles ja l'haurà acabat !! Very Happy
hola amics! moltes gràcies per tota la informació i la rapides amb la que la feu pùblica..però tranquils que no començaré res fins dintre d'una bona temporada hi han altres coses en marxa que vull donar-li fi...

salutacions

mallet73
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf


Ubicació : Móra la Nova
Edat : 66
Data d'inscripció : 19/03/2011
Nombre de missatges : 654

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDj Nov 15, 2012 9:28 am

L'automotor MC2 feia 2,20 m d'ample segons el meu planell.

El llibre diu. L'automotor MBC-2 va tenir un accident frontal amb una locomotora de vapor a l'estació d'Amposta, a resultes de la qual es va incendiar i va quedar practicament destruit. Va ser reconstruit amb una nova caixa de fusta de teka.
Es va renumerar com MC2, ja que es va convertir a clase única, va disposar al seu interior d'un sol compartiment de viatgers amb entrada central i 44 seients; d'aquests 34 estaven col.locats segons la disposició 2 + 2 i els 10 restants es trovaben dividits entre dos bancs transversals adossats als extrems del compartiment.
Es va eliminar una de les cabines de conducció, i es va col.locar un gran radiador frontal, que els darrers anys va ser modificat amb uns protectors davanters, cosa que li donava, especialment de nit, l'aspecte d'algun animal mitologic.

Haver si aquest cap de setmana puc escannejar les 3 ó 4 fotos i les pujo
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDj Nov 15, 2012 9:36 am

Avui he tenyit fusta per fer el automotor, he comprovat que treballo millor amb ella quan porta com mínim 15 dies feta.
No vaig a començar fins no tenir el tramvia de Montgat - Tiana acabat que espero sigui a final de mes. Ara res més anire preparant material.

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDj Nov 15, 2012 9:41 am

Víctorf escrigué:
L'automotor MC2 feia 2,20 m d'ample segons el meu planell.

El llibre diu. L'automotor MBC-2 va tenir un accident frontal amb una locomotora de vapor a l'estació d'Amposta, a resultes de la qual es va incendiar i va quedar practicament destruit. Va ser reconstruit amb una nova caixa de fusta de teka.
Es va renumerar com MC2, ja que es va convertir a clase única, va disposar al seu interior d'un sol compartiment de viatgers amb entrada central i 44 seients; d'aquests 34 estaven col.locats segons la disposició 2 + 2 i els 10 restants es trovaben dividits entre dos bancs transversals adossats als extrems del compartiment.
Es va eliminar una de les cabines de conducció, i es va col.locar un gran radiador frontal, que els darrers anys va ser modificat amb uns protectors davanters, cosa que li donava, especialment de nit, l'aspecte d'algun animal mitologic.

Haver si aquest cap de setmana puc escannejar les 3 ó 4 fotos i les pujo

Espero les fotos i dibuixos.

2,20 m. passat a 22,5 9,7 d'ample, és com dic uns 100 mm. curts

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf


Ubicació : Móra la Nova
Edat : 66
Data d'inscripció : 19/03/2011
Nombre de missatges : 654

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 9:09 am

[img]Tortosa-La Cava - Página 2 Esquemamcb2 [/img]

Aquest es l'esquema de l'Automotor abans de l'incendi i de la seva reconstrucció. A l'eliminar una de les cabines de conducció es va fer mes gran l'espai per a viatgers.

De l'Automotor reconstruït no he trobat cap esquema interior.

No he reduit les mides de la foto, amb els perjudicis que comporta per a mirar-la, per que es vegin be les mides i cotes del planell.

SI voleu l'elimino i la poso en mes petit.
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf


Ubicació : Móra la Nova
Edat : 66
Data d'inscripció : 19/03/2011
Nombre de missatges : 654

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 9:17 am

[img]Tortosa-La Cava - Página 2 Mc2kc [/img]

Esquema exterior MC2 reconstruit
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 9:36 am

aplaud aplaud aplaud Gràcies, començaré a preparar tot per quan acabi amb el que estic ara. A veure si el mes que ve puc ja començar

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
AdminTRENS.CAT
Àngel de la guàrdia
AdminTRENS.CAT


Ubicació : Samalus (Barcelona)
Edat : 64
Data d'inscripció : 03/01/2009
Nombre de missatges : 857

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 7:31 pm

Víctorf escrigué:
...No he reduit les mides de la foto, amb els perjudicis que comporta per a mirar-la, per que es vegin be les mides i cotes del planell.
SI voleu l'elimino i la poso en mes petit.

Una raó ben respectable.
Però en aquest cas segurament hi ha la possibilitat de posar l'enllaç que incrusta una imatge en miniatura, i clicant-hi a sobre t'obra l'imatge amb les seves mides reals. Sempre és millor això per què sinó es fa molt incòmode llegir els texts de tot el fil, com pots comprovar si mires de llegir aquesta línia tan llarga.

_________________
Administrador TRENS.CAT



.
Tornar a dalt Ir abajo
https://trenscat.forosactivos.net
ostman
Trenjardinaire Plus
ostman


Ubicació : Santa Perpètua de Mogoda (Vallès Occidental)
Edat : 52
Data d'inscripció : 23/05/2012
Nombre de missatges : 7023

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDv Nov 16, 2012 11:03 pm

Molt bona informació, Victor
Tornar a dalt Ir abajo
Víctorf
Trenjardinaire
Víctorf


Ubicació : Móra la Nova
Edat : 66
Data d'inscripció : 19/03/2011
Nombre de missatges : 654

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 17, 2012 2:05 am

Amadeu, i com es fa això de posar l'enllaç que incrusta una imatge en miniatura, i clicant-hi a sobre t'obra l'imatge amb les seves mides reals
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33127

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 17, 2012 2:25 am

No sé quin servidor fas servir per les imatges, però normalment tots ofereixen diversos links per a copiar quan has pujat una imatge. Alguns d'ells són en miniatura. Per exemple:

Tortosa-La Cava - Página 2 Mc2kc10
Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDt Mar 03, 2015 9:29 am

Estic passant les mesures a escala per iniciar la construcció en breu, després de passar-les a 22,5 i amb una prova en cartolina, veig que és massa gran comparant amb els tramvies i amb la Stainz, m'ha passat el mateix que amb els tramvies de Baiona, són correctes les mesures, però no queden bé es veuen molt gran, el resultat és que he passat les mesures a escala 25 amb un bon resultat, almenys a mi m'agrada més.

He estat buscant informació de la part posterior i no trobo res que m'ho aclareixi, no sé si tenia finestres després de la modificació en eliminar la cabina de conducció o alguna porta. En un vídeo sembla que té tres finestres, però no estic segur del que veig o em sembla veure.
Amadeu, Victor teniu alguna informació

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDt Mar 03, 2015 9:49 am

Suposo parles de l'automotor de fusta?
Com les inatges han volat totes...
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDt Mar 03, 2015 9:54 am

Ja em semblava que em havia deixat alguna cosa Very Happy , si l'automotor de fusta, el MC2

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
jaume
Trenjardinaire Plus
jaume


Ubicació : Barcelona
Edat : 62
Data d'inscripció : 02/05/2012
Nombre de missatges : 3354

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDt Mar 03, 2015 9:56 am

Gracies.
Tornar a dalt Ir abajo
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33127

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDt Mar 03, 2015 10:42 am

Tens raó: totes les fotos del món que he pogut trobar són fetes de cara. Tothom es va oblidar de fotografiar la part posterior.

Afortunadament en aquesta foto es pot intuir a traves de les finestres, com devien ser les posteriors:

Tortosa-La Cava - Página 2 34hgpis

Veieu-m'ho en detall:

Tortosa-La Cava - Página 2 2dhz7h5

Jo les veig així:

Tortosa-La Cava - Página 2 16jn95c

Què et sembla a tu? Very Happy

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDt Mar 03, 2015 11:09 am

Gràcies Amadeu super12 , crec que si, aqui es veu molt més clar i és molt semblant al que he intuït en un dels vídeos, on es veu un seient o banc transversal com explica Victor però sense permetre la imatge concretar d'aquesta zona, en la paret de la cabina estava l'altre banc transversal amb una porta lateral d'accés a la cabina que es veu en el vídeo.

Quan tingui ja una mica construït li dedicaré un fil.

Necessito construir alguna cosa, tinc "mono" per la astinencia geek , i l'ordinador amb el autocad que em podria entretenir fins a poder usar-lo per fer els plànols dels tramvies m'ho estan adequant i fins d'aquí a dues setmanes no estarà llest smiley-computer004

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Maxx_Rivoli
Trenjardinaire Plus
Maxx_Rivoli


Ubicació : Rivoli Torinese - Italia
Edat : 49
Data d'inscripció : 18/08/2013
Nombre de missatges : 2069

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDt Mar 03, 2015 11:49 am

I love you I love you I love you I love you I love you

Que bonic !! Es dóna compte de que algú en l'escala de G?
Tornar a dalt Ir abajo
http://www.puntomodellismo.it
Olot
Mestre d'obres
Olot


Ubicació : La Garriga - Vallès Oriental
Edat : 64
Data d'inscripció : 16/01/2009
Nombre de missatges : 33127

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDs Nov 18, 2017 6:56 am

Tornar a dalt Ir abajo
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.103809309644593.8678.10
tram47
Trenjardinaire Plus
tram47


Ubicació : Aquitaine, França.
Edat : 76
Data d'inscripció : 23/01/2009
Nombre de missatges : 2483

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDg Nov 19, 2017 12:20 am

documents històrics !!! super12
Tornar a dalt Ir abajo
TramBlau
Mestre tramviaire
TramBlau


Ubicació : Montesquiu i de vegades la lluna
Edat : 68
Data d'inscripció : 28/01/2009
Nombre de missatges : 12110

Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitimeDg Nov 19, 2017 1:01 am

Tren super12 super12 super12

Pere
Tornar a dalt Ir abajo
Contenido patrocinado





Tortosa-La Cava - Página 2 Empty
MissatgeAssumpte: Re: Tortosa-La Cava   Tortosa-La Cava - Página 2 I_icon_minitime

Tornar a dalt Ir abajo
 
Tortosa-La Cava
Tornar a dalt 
Pàgina 2 de 3Anar a pàgina : Previ  1, 2, 3  Següent
 Temas similares
-
» MC2 Tortosa - La Cava
» Automotor artesà semblants al del Tortosa a La Cava
» Tortosa - La Pobla de Hijar
» locomotora 3 carrilet Tortosa
» Restauracio de la locomotora de lo carrilet, a Tortosa.

Permisos d'aquest fòrum:No pots respondre a temes en aquest fòrum
TRENS.CAT :: TREN REAL :: Catalunya, Balears, Valencia-
Canviar a: